Follow us

Digital_NUH

CZY PRZYSZŁOŚĆ MOŻNA PRZEWIDZIEĆ? CZĘŚĆ 1 – BEZPIECZEŃSTWO

Wkroczenie w nowy rok zawsze wiąże się podsumowaniem tego, co minęło i obmyślaniem przyszłych działań. Tym razem jest inaczej. Po tak zaskakującym i nieprzewidywalnym roku jakim był 2020 ciężko cokolwiek planować. Szczególnie w mocno dotkniętej pandemią branży MICE. Mimo wszystko warto próbować, ponieważ wyciąganie wniosków z minionych doświadczeń jest dobrym sposobem na wytyczanie kolejnych kroków.

Próba zaplanowania strategii na najbliższe miesiące wydaje się tym bardziej zasadna, że istnieje coraz większa szansa na to, że wkrótce branża zacznie wracać na znane sobie tory. Wraz z upowszechnianiem się szczepionki znów będzie można organizować gale z udziałem publiczności, tradycyjne integracje i wyjazdy incentive. Czy będą takie same? Nie, będą inne. Zaszły za duże zmiany, żeby to, co było kiedyś normą, pasowało do nowej rzeczywistości. Bazując na schematach minionego roku można wytypować nowe tendencje. Trendem nie jest bowiem to, co pojawiło się przed chwilą. Trendem jest to, co chwilę temu nas zaskoczyło, a teraz stało się modnym i pożądanym sposobem działania. Za moment będzie natomiast standardem nierobiącym na nikim wrażenia. Dlatego liczy się spostrzegawczość i refleks, a także umiejętność szybkiej adaptacji i traktowania zmiany jako jedynej stałej rzeczy w życiu każdego człowieka.

Po pierwsze: bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo zawsze znajdowało się w czołówce wymagań stawianych przed organizatorami eventów lub wyjazdów incentive. 2021 rok znacznie je poszerza – o dodatkowe zadania do wykonania. Przede wszystkim są to kwestie związane ze zdrowiem i komfortem uczestników. Standardowym punktem każdej oferty staną się ekspresowe testy genowe, dzięki którym będzie można wykluczyć z imprezy osoby z podejrzeniem zarażenia. Normą będzie też badanie temperatury, dezynfekcja rąk oraz przestrzeni i przedmiotów (krzesła, klamki, mikrofony), a także znany nam już „dress code”, czyli maseczki i rękawiczki. Organizatorzy wydarzeń będą musieli pamiętać o zapewnieniu gościom przestrzeni umożliwiającej zachowanie dystansu, odpowiednim rozstawieniu krzeseł i zaangażowaniu dodatkowej obsługi serwującej posiłki, nawet jeśli catering będzie miał formę bufetu. Zmienią się też zachowania uczestników, m.in. forma witania się, wymieniania wizytówkami czy przekazywania mikrofonu. Zbytnia bezpośredniość może zostać odebrana nie jako otwartość, a brak rozsądku. Oczywiście, wszystko zależy od indywidualnego podejścia i wzajemnej zgody na dane zachowanie. To w jakim stopniu nowe normy zostaną przyjęte i zaakceptowane powinno zależeć od uczestników, nie od organizatora.

Kolejnym trendem, do którego rozwinięcia przyczyniła się pandemia, jest bezpieczeństwo danych osobowych. Temat od dawna znany organizatorom wydarzeń nabrał większego znaczenia w momencie, gdy eventy przeniosły się do sieci. A tu bezpieczeństwo danych znajduje się na pierwszym miejscu. Uczestnicy muszą wiedzieć kto i w jakim celu będzie przetwarzał ich dane, kiedy zostaną one usunięte i do kogo zgłosić się, w razie jakichkolwiek wątpliwości. Tym bardziej, że w przypadku eventów digitalowych, agencje mają dostęp nie tylko do imion i nazwisk, ale także prywatnych adresów gości (są konieczne przy wysyłaniu paczek, organizacji cateringu etc.), numerów ich kont bankowych i kart płatniczych (przy płatnych wydarzeniach), zdjęć i nagrań, wypowiedzi na czatach, odpowiedzi udzielonych w ankietach itp. Wykorzystanie internetu wymusza większą ostrożność przy przetwarzaniu danych, ale daje też ogromne możliwości badania reakcji publiczności na transmitowane treści, poprzez śledzenie jej aktywności w trakcie wydarzenia.

Bezpieczeństwo stanie się również kluczowym kryterium przy wyborze destynacji incentive. Do tej pory agencje wykluczały miejsca, w których toczą się konflikty zbrojne oraz rejony zmagające się ze skutkami klęsk żywiołowych. Te ograniczenia nadal dawały jednak możliwość prześcigania się w oferowaniu najbardziej egzotycznych i nieznanych kierunków. Te same kryteria przyświecały klientom – im bardziej unikatowo, nieszablonowo, tym lepiej. Koronawirus zmienił ten porządek – w 2021 roku o wyborze zadecyduje przede wszystkim bezpieczeństwo mierzone wzrostem przypadków zachorowań w danym kraju oraz jakością i wydolnością lokalnej służby zdrowia. Niezwykle ważny będzie też komfort związany z brakiem kwarantanny po przylocie do miejsca docelowego lub po powrocie do Polski, zwolnienie z obowiązku posiadania aktualnych testów na COVID-19 oraz intensywność ograniczeń obowiązujących w destynacji (np. godziny policyjne, zamknięcie restauracji, obiektów kulturalnych, konieczność noszenia maseczek). Lista krajów, do których podróżowanie jest bezpieczne i komfortowe zmienia się bardzo dynamicznie. Ciężko przewidzieć, które kierunki mają szansę znaleźć się w „Top 10” roku 2021. O tym zdecydują nie preferencje podróżujących, ale rozprzestrzenianie się wirusa i skuteczność szczepionki.

Artykuł ukazał się w magazynie ThinkMice / Styczeń 2021

https://www.thinkmice.pl/news/2792-co-nas-czeka-w-nowym-roku-czytajcie-w-styczniowym-numerze-think-mice

Written by: Maria Małaczek – Creative Manager / NuHorizons

Jako NU Horizons działamy w branży MICE od 2006 roku. Zrealizowaliśmy w tym czasie ponad 3000 eventów. W nowej rzeczywistości stworzyliśmy brand Digital_NUH dedykowany wyłącznie wydarzeniom on-line.

Polish