Follow us

Digital_NUH

CZY PRZYSZŁOŚĆ MOŻNA PRZEWIDZIEĆ? CZĘŚĆ 2 – DZIKO, ALE EKSKLUZYWNIE

Zagraniczne wyjazdy motywacyjne to dział branży MICE, który najmocniej poczuł skutki pandemii. Zamknięcie granic, odwołanie lotów, nałożenie skomplikowanych i często zmieniających się regulacji związanych z przekraczaniem granic, praktycznie uniemożliwiły realizację dużych, zorganizowanych wyjazdów. I tak niestety będzie jeszcze przez najbliższe miesiące, jeżeli nie lata (wg raportu The Incentive Research Foundation powrót do poziomu zysków sprzed pandemii może nastąpić najwcześniej w czwartym kwartale 2022 roku). Oczywiście potrzeba organizacji podróży motywacyjnych nadal istnieje. Dla firm jest to ważne narzędzie służące nagradzaniu, wyróżnianiu i motywowaniu pracowników i partnerów biznesowych, dające bezpośredni efekt na płaszczyźnie zarówno finansowej, jak i wizerunkowej. Dla uczestników wyjazdy to nie tylko okazja do odwiedzenia nowych miejsc i zdobycia ciekawych doświadczeń, ale także do zawiązania wartościowych relacji. Na szczęście mimo pandemii realizacja projektów incentive nadal jest możliwa, chociaż na innych warunkach.

Mniejsze grupy – to najbardziej rzucający się w oczy trend. Podyktowany jest regulacjami dotyczącymi zachowania dystansu i ograniczeń liczby osób przebywających na tej samej powierzchni, w tym samym czasie. W konsekwencji restauracje i hotele mogą przyjąć mniej gości, a obiekty turystyczne i kulturalne sprzedać mniejszą liczbę biletów. Jedynym sposobem aby nie zmieniać programu, jest więc zmiana liczebności grupy – co ma swoje plusy. Kameralność sprzyja oferowaniu bardziej ekskluzywnych atrakcji, niedostępnych dla masowego klienta, budowaniu programu na bazie spersonalizowanych oczekiwań i nawiązywaniu bardziej wartościowych relacji, opartych na współdzieleniu tych samych przeżyć. W raporcie EventMB „10 Trends for 2021” mikrodoświadczenia znalazły się na pierwszym miejscu eventowych trendów na 2021 rok.

Główną przeszkodą w realizacji wyjazdów incentive jest transport, szczególnie lotniczy. Chcąc uniknąć komplikacji związanych z odwołanymi lotami wiele agencji proponuje podróże lokalne – w kraju lub do państw sąsiadujących. Idea pozostaje taka sama – dostarczenie unikatowych przeżyć i doświadczeń, które przyczynią się do zbudowania relacji, niemożliwych do zawiązania się w codziennych warunkach. Będzie to jednak trudniejsze niż do tej pory, ponieważ organizatorzy zostają pozbawieni szeregu zalet wynikających ze specyfiki odległych destynacji, takich jak: egzotyka, znaczące różnice kulturowe, zmiana klimatu itp. Pięknych krajobrazów, niecodziennych atrakcji i wyjątkowych miejsc należy szukać w otoczeniu pozornie znanym. Pozornie, bo już pierwsze zrealizowane projekty tego typu pokazują jak różnorodną i nieodkrytą do tej pory ofertę ma do zaproponowania lokalny rynek. Trzeba tylko do niej dotrzeć i ułożyć w spójny koncept – tak jak miało to miejsce w przypadku organizacji wyjazdów w najdalsze części świata.

Chcą zmniejszyć ryzyko zarażenia należy też omijać duże miasta i skupiska ludzi. Dlatego w ofertach agencji pojawią się wyjazdy w mniej uczęszczane, dzikie zakątki. W 2021 roku popularność zdobędą wyprawy, których głównymi wartościami będzie obcowanie z naturą, niesamowite widoki, powrót do korzeni i tradycji przy jednoczesnym zachowaniu komfortu i wygody. Stąd dalszy rozwój lokalnej agroturystyki oferującej wysoką jakość usług, glampingu (luksusowe kempingi – przyp. red.) i wyselekcjonowanych kameralnych obiektów noclegowych.

Powrót do organizacji wyjazdów motywacyjnych będzie długim procesem. Głównie ze względu na finansową i wizerunkową odpowiedzialność, którą poniosą nie uczestnicy, ale agencja, a przede wszystkim firma lub korporacja, oferująca swoim pracownikom i partnerom taką atrakcję. Szybszy powrót przewiduje się w sektorze podróży indywidualnych, gdzie proces decyzyjny jest dużo krótszy, gdyż zależy od samego uczestnika. Agencje, specjalizujące się do tej pory w wyjazdach incentive, mają w rękach odpowiednie narzędzia do organizacji wyjazdów dla klientów indywidualnych. Dlatego w 2021 roku ich oferta z pewnością poszerzy się w tym zakresie.

Bez względu na charakter podróży, kluczowym kryterium wyboru organizatora wyjazdu będzie odpowiednio skonstruowana umowa zawierająca przejrzyste zapisy dotyczące anulacji w przypadku zagrożenia epidemicznego. To na jakich warunkach i w jakich okolicznościach będzie można zrezygnować z usługi, stanie się ważnym tematem rozmów między agencjami, a ich klientami. Dla obu stron najważniejszą wartością są elastyczność i wzajemne zrozumienie.

Artykuł ukazał się w magazynie ThinkMice / Styczeń 2021

https://www.thinkmice.pl/news/2792-co-nas-czeka-w-nowym-roku-czytajcie-w-styczniowym-numerze-think-mice

Written by: Maria Małaczek – Creative Manager / NuHorizons

Jako NU Horizons działamy w branży MICE od 2006 roku. Zrealizowaliśmy w tym czasie ponad 3000 eventów. W nowej rzeczywistości stworzyliśmy brand Digital_NUH dedykowany wyłącznie wydarzeniom on-line.

Polish