Follow us

Digital_NUH

CZY PRZYSZŁOŚĆ MOŻNA PRZEWIDZIEĆ? CZĘŚĆ 4 – atrakcyjnie znaczy… odpowiedzialnie

Głównym czynnikiem decydującym o sukcesie wydarzenia jest zadowolenie i satysfakcja uczestników. Dobór oryginalnych i zaskakujących atrakcji to wyzwanie, z jakim od lat mierzą się event i incentive managerowie. Rok 2021 wydaje się być jeszcze trudniejszy, ponieważ zadowoleni muszą być odbiorcy obydwu wymiarów – rzeczywistego i wirtualnego. Tymczasem nie wszystko co atrakcyjne „na miejscu”, będzie atrakcyjne w sieci i odwrotnie. Pewne elementy mogą się więc różnić. Należy jednak pamiętać, aby przekaz merytoryczny był czytelny i interesujący dla każdej z grup.

W 2021 roku kryterium doboru atrakcji będzie ich społeczne i psychologiczne uzasadnienie. Pandemia pokazała co jest naprawdę ważne – bezpieczeństwo, relacje międzyludzkie, poczucie sprawczości i możliwość rozwoju. Wielu odbiorców wydarzeń cały czas odczuwa skutki odebrania tych wartości. Dlatego w czołówce trendów wskazanych w raporcie IBTM na 2021 rok znalazło się pojęcie „dobre samopoczucie”. Co to oznacza dla organizatorów eventów? Większą wartość będą miały te atrakcje, które pozytywnie wpłyną na psychiczne i fizyczne samopoczucie odbiorców. Formą promocji danej imprezy może być więc wspólne zbieranie kilometrów za pomocą aplikacji mierzących aktywność fizyczną, jako przerywnik w trakcie sesji sprawdzi się lekcja jogi śmiechu, medytacji czy trening fitness, a gościem specjalnym powinien zostać inspirujący mówca. Jeżeli uda się sprawić, aby goście wyszli z wydarzenia w lepszym humorze, to z pewnością zapamiętają je jako ważne i cenne doświadczenie.

Idą dalej tym tropem, autorzy raportu IBTM wskazują na kolejny ważny trend – zrównoważony rozwój, który definiuje relacje między społeczeństwem a planetą. I znowu, nie jest to nowe pojęcie, ale pandemia pomogła lepiej zrozumieć jego znaczenie. Przytoczone w raporcie słowa Jennifer Morgan (Greenpeace International) „zdrowie środowiska i nasz dobrobyt zależą od siebie” uzmysławiają jego wagę. Zrównoważony rozwój może przejawiać się poprzez dbałość o środowisko naturalne, dążenie do równości ekonomicznej, zdrowy styl życia czy społeczną życzliwość. Eventy stanowią doskonałą platformę do szerzenia tych wartości. Każde wydarzenie, bez względu na tematykę, może zostać zorganizowane tak, aby służyło środowisku i społeczeństwu. Sprawdzą się akcje CSR – działania proekologiczne (sadzenie drzew), wsparcie lokalnej społeczności (pomoc w remoncie szkoły), kampanie społeczne (produkcja spotu reklamowego promującego lokalną turystykę), które jednocześnie będą dobrze integrować grupę (np. pracowników). Dlatego każda decyzja podejmowana na etapie organizacji eventu powinna być rozpatrywana nie tylko z punktu widzenia korzyści agencji, klienta czy uczestnika, ale także z uwzględnieniem szerszego kontekstu ekologicznego i społecznego. Wystarczy zamiana plastikowych naczyń na ekologiczne lub wielorazowego użytku, segregacja i odpowiednia utylizacja materiałów scenograficznych, wybór gadżetów, które będą służyły przez dłuższy czas (np. butelki na wodę) zamiast słabej jakości jednorazówek czy skorzystanie z usług lokalnych dostawców w celu ich wsparcia i ograniczenia transportu.

W dobie popularności przestrzeni wirtualnej dbałość o środowisko naturalne jest dużo łatwiejsza. Wydarzenia cyfrowe to najbardziej ekologiczna forma spotkań, generująca najmniejszą ilość odpadów i CO2. Ten fakt powinien być ostatecznym argumentem za tym, że eventy online są narzędziem wartym dalszego eksplorowania.

Przyszłości nie można przewidzieć. Ale można zacząć dostrzegać potencjał w każdej nowej sytuacji, z którą przyjdzie nam się zmierzyć. I to właśnie będzie głównym trendem 2021 roku.

Artykuł ukazał się w magazynie ThinkMice / Styczeń 2021

https://www.thinkmice.pl/news/2792-co-nas-czeka-w-nowym-roku-czytajcie-w-styczniowym-numerze-think-mice

Written by: Maria Małaczek – Creative Manager / NuHorizons

Jako NU Horizons działamy w branży MICE od 2006 roku. Zrealizowaliśmy w tym czasie ponad 3000 eventów. W nowej rzeczywistości stworzyliśmy brand Digital_NUH dedykowany wyłącznie wydarzeniom on-line.

Polish