Follow us

Digital_NUH

CZY PRZYSZŁOŚĆ MOŻNA PRZEWIDZIEĆ? CZĘŚĆ 3 – EVENT 2w1

W zeszłorocznym raporcie „IBTM Trends Watch” jednym z najważniejszych trendów była „ekonomia wirtualnych doświadczeń” oznaczająca dalszy rozwój technologii i rozwiązań digitalowych. 2020 rok zaskoczył wszystkim tempem, w jakim ten progres nastąpił. Oczywiście, główną przyczyną była pandemia, która wymusiła na branży MICE przeniesienie wydarzeń do rzeczywistości wirtualnej i ekspresowe przyswojenie nowej wiedzy w tym zakresie. Tematem rozważań event managerów w 2021 roku będzie już nie to jak zorganizować event w sieci, ale jak sprawić, aby publiczność wybrała właśnie ich wydarzenie. Odpowiedź jest tak sama, jak w przypadku eventów na żywo: gwarancja niecodziennych przeżyć. Aby tak się stało, eventy online muszą nabrać wymiaru telewizyjnych produkcji poprzez zastosowanie zaawansowanej technologii, wartościowego kontentu oraz dynamiki jego przekazu.

Efektem będzie istotna zmiana w funkcjonowaniu agencji eventowych, o czym wspominają autorzy tegorocznego raportu IBTM: „Firmy zajmujące się wydarzeniami przyjmą wiedzę i narzędzia bliższe stylowi tradycyjnych domów mediowych, zdolnych do tworzenia treści nadawanych na żywo lub produkowanych przed wydarzeniem”. To oznacza konieczność zatrudnienia specjalistów w dziedzinie reżyserii eventów, realizacji i montażu materiału filmowego, produkcji animacji, grafik itp. lub nabycia tych umiejętności przez obecnych pracowników. Drugi sposób wydaje się być bardziej adekwatny do aktualnej sytuacji finansowej wielu agencji. Po masowych zwolnieniach i dalszych obawach co do przyszłych dochodów, zarówno właściciele, jak i pracownicy wiedzą, że kluczem do sukcesu jest multizadaniowość i samodzielność w wykonywaniu specjalistycznych zadań. Tym bardziej, że klienci nie zawsze oczekują, że ich impreza będzie zarejestrowana przez najnowszy sprzęt filmowy i streamowana na wielofunkcyjnej platformie. Czasami głównym celem jest przekazanie konkretnej dawki wiedzy, w prosty i czytelny sposób, do czego wystarczą podstawowe narzędzia. Ponadto, dobór technologii jest zależny od ograniczeń budżetowych, z którymi wiele branż będzie musiało się mierzyć. Nową wiedzę pozyskają także Ci, którzy do tej pory występowali na eventowych scenach. Prelegenci, konferansjerzy, artyści staną się ekspertami od pracy z kamerą i budowania wizerunku w wirtualnej przestrzeni. Zmiany zajdą również na mapie lokacji eventowych. Ich oferta już teraz jest uzupełniana o studia nagraniowe wyposażone w ekrany diodowe lub green screen. Event managerowie wybierając lokalizację będą kierować się nowym kryterium – jak dana przestrzeń prezentuje się w oku kamery. To z kolei narzuci hotelom, restauracjom i obiektom rozrywkowym nowe standardy designu i wyposażenia.

Nieważne jak zaawansowane technologicznie staną się eventy online, nie zastąpią one spotkań in person. To jak szybko będzie można znowu je organizować i w nich uczestniczyć, zależy od efektów prowadzonych właśnie szczepień. Powrót do „normalności” nie oznacza jednak zaprzestania działań w sieci. Wręcz przeciwnie – nową „normalnością” staną się wydarzenia hybrydowe łączące świat wirtualny z rzeczywistym. Wynika to z zalet eventów digitalowych, takich jak dotarcie do nieograniczonej publiczności, stosunkowo łatwe zaangażowanie prelegentów z dalekich zakątków świata czy zwiększenie zasięgów bez zwiększenia nakładów finansowych. Co więcej, wydarzenia hybrydowe dają organizatorom możliwość oferowania opcji zorientowanej na odbiorcę. To on decyduje o formie w jakiej uczestniczy w evencie – osobiście, zdalnie, w czasie rzeczywistym czy korzystając z udostępnionych po zakończeniu treści na życzenie. Czy zapewnienie takie szerokiego wyboru jest niezbędnym elementem event managementu 2021 roku? Tak. I nie jest to tylko wynik pandemii, ale też wkroczenia na rynek pracy młodego pokolenia, dla którego świat wirtualny stanowi główne źródło pozyskiwania wiedzy, narzędzie budowania wizerunku i podtrzymywania relacji. Koronawirus tylko przyśpieszył ten proces.

Bez względu na zmiany należy pamiętać, że nowoczesna technologia ma służyć podniesieniu jakości wydarzeń, a nie być ich głównym przesłaniem. Najważniejszą wartością eventów, bez względu na formułę, jest zaprojektowanie unikatowych przeżyć i dostarczanie niezapomnianych doświadczeń. To one przekładają się na budowanie trwałych relacji między firmą bądź marką, a jej pracownikami lub innymi odbiorcami.

Artykuł ukazał się w magazynie ThinkMice / Styczeń 2021

https://www.thinkmice.pl/news/2792-co-nas-czeka-w-nowym-roku-czytajcie-w-styczniowym-numerze-think-mice

Written by: Maria Małaczek – Creative Manager / NuHorizons

Nu Horizons has operated in the MICE industry since 2006. During this time, we have organised more than 3000 events. In the new reality we have created DIGITAL_NUH dedicated solely for online events.

English